google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Livskvalitet som pensionär i Europa: Min första video om släktforskning google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Bloggen handlar om livet som svensk pensionär i Frankrike. Mest glädjeämnen, upplevelser, funderingar och åsikter. Jämförelse mellan Sverige och Frankrike, ofta i kåseriets form.

Platsen heter Boutenac och ligger i departementet Aude i Languedoc nära Narbonne vid Medelhavet med ett milt mestadels soligt klimat och mängder av goda viner och fantastisk mat.

torsdag 16 september 2010

Min första video om släktforskning

Jag berättade nyligen att jag stannade till i Skavsta för att göra några videosnuttar. Det var släktforskarsajten GeneaNet som hade bett mig att spela in några videosnuttar om hur man börjar släktforska. Eftersom jag tycker det är viktigt att sprida lättfattlig information om hur man kommer igång med sin släktforskning så nappade jag på det erbjudandet även om jag var lite nervös, som jag berättade om tidigare.

Nu är emellertid en första videon klar att publicera på U-tube och är tillgänglig för alla intresserade. Den heter Vad menas med släktforskning? och fler kommer att följa inom kort. Man kan prenumerera på dom gratis också på U-tube.

Man kan läsa mer om dessa filmer på Släktforskarbloggen på GeneaNet

Inga kommentarer: