google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Livskvalitet som pensionär i Europa: Första badsöndagen för oss google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Bloggen handlar om livet som svensk pensionär i Frankrike. Mest glädjeämnen, upplevelser, funderingar och åsikter. Jämförelse mellan Sverige och Frankrike, ofta i kåseriets form.

Platsen heter Boutenac och ligger i departementet Aude i Languedoc nära Narbonne vid Medelhavet med ett milt mestadels soligt klimat och mängder av goda viner och fantastisk mat.

söndag 29 maj 2011

Första badsöndagen för oss


Ja- inte för mig förstås som är en badkruka, men min fru kommer just upp efter ett dopp.
Det är massor av folk som delar hennes intresse för sol och bad eftersom det är väldigt varmt. Själv har jag tittat igenom den stora loppmarknad som hålls varje söndag här vid Narbonne Plage, men det fanns inget jag kände för att köpa.
Skälet till att jag skriver är egentligen att jag för första gången har tagit med mig min nya iPad till stranden och den funkar faktiskt i fullt solsken. Jag begriper inte varför vanliga laptopdatorer inte gör det.
För att fördriva tiden får jag väl ta mig för att göra en långpromenad längs stranden - det ger ju lite motion i alla fall.


- Posted using BlogPress from my iPad

När man ser det i en vanlig dator kan man ju konstatera att kameran i iPaden är ganska usel eller också skickar den iväg en väldigt lågupplöst bild.
Å andra sidan läser GPS:en i iPaden av var man är automatiskt så om du klickar på adressen ovan så kommer det fram en karta automatiskt - smart!

Inga kommentarer: